مصرف صبحانه چه تاثیری بر خلق‌وخو دارد؟ دستگیری اشتباهی برادر دوقلو به جای قاتل فراری! بخشش داماد قاتل به شرط با سواد شدن ۱۲ دختر دانش آموز کشف ۶۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای در مشهد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) کشف ۶۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای در یک فروشگاه لوازم قنادی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) دانش‌آموزان استثنایی خراسان رضوی کلاس‌های اوقات فراغت موضوعی خواهند داشت جنایت هولناک در تهران به خاطر فیلم سیاه از نامادری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۱۶ خرداد ١۴٠٣) | تداوم گرما در استان تا اوایل هفته آینده اعمال‌قانون ۱۱۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۷ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تامین لوازم خانگی نو برای ۲۲۸ خانوار سیل‌زده خراسان‌رضوی قانون حذف کیسه‌های پلاستیکی رایگان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اجرا نمی‌شود؟ کرم ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ می‌تواند محافظت پوست را تامین کند جنایت در دورهمی هم‌خدمتی‌ها | جوان بوکسور مشهدی کشته شد پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در شرق ایران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تکمیل شناسنامه سلامت طب ایرانی در مراکز بهداشتی اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۳ نفر زندگی دوباره بخشید (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) علائم گرمازدگی را با شروع فصل تابستان باید جدی گرفت بیماری کاوازاکی یک بیماری التهابی که در کودکان شایع است
سرخط خبرها

پیش‌بینی کولاک برف و سیلاب در ۱۲ استان کشور (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۸۲۷۹
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
پیش‌بینی کولاک برف و سیلاب در ۱۲ استان کشور (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱)
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، رخداد مه، کاهش دید، رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید در مناطق سردسیر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش برف و باران و گاهی رعدوبرق در مناطق مختلفی از کشور داشتیم که کماکان ادامه دارد و در ارتفاعات همراه با کولاک برف و رخداد بهمن است؛ شدت بارش‌ها امروز در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات البرز است.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه

وی با بیان اینکه روز آینده بارش پراکنده در غرب و شمال غرب داریم، گفت: روز چهارشنبه ۱۲ بهمن بارش برف و باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال غرب فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر و خراسان جنوبی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط جوی روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال بوشهر حاکم است.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیر‌ها آماده باشد همچنین پرهیز از سفر‌های خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، در دستور کار قرار گیرد.

۱۵ بهمن در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه ۱۳ بهمن در غرب و شمال غرب ارتفاعات زاگرس و ارتفات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی و ارتفاعات یزد بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات برف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز جمعه بارش پراکنده در شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی داریم، عنوان کرد: روز شنبه ۱۵ بهمن در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: صبح شنبه در شمال غرب و غرب کشور کاهش محسوس دما را داریم.

یخبندا‌ن در ۱۵ مرکز استان

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری، گاهی وزش باد و بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود. 

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در ۱۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است که شامل اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، تبریز، تهران، خرم‌آباد، زنجان، سنندج، شهرکرد، قزوین، کرج، همدان و یاسوج است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->